راهنمای جامع خرید پرینتر
نوشته شده توسط : blacklink

از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام خرید پرینتر به آن توجه کرد در این پست معرفی شده است.
راهنمای جامع خرید پرینتر


     دقت چاپ:

اولین و مهم ترین چیز دقت چاپ یا رزولوشن می باشد که  یکی از اصلی ترین موارد انتخاب چاپگر است.

Resolution : از  تعداد نقاطی که توسط چاپگر در هر اینچ مربع از صفحه ایجاد می‌شود،  که معمولاً در دو جهت عمودی و افقی روی صفحه چاپ می‌شوند.

 بیشتر اوقات دقت چاپ پرینترها را  با دو عدد نشان می دهند که عدد اول مربوط به دقت چاپ در حالت افقی و دومی مربوط به دقت چاپ در حالت عمودی است.

بیشتر پرینترهایی که امروزه تولید می شوند از رزولوشن  ۶۰۰* ۶۰۰ پشتیبانی می‌کنند که باعث ایجاد تصاویر با دقت مناسب در هنگام چاپ خواهد شد.

دقت پرینترهای جوهر افشان به طور معمول در حدود ۱۲۰۰ * ۲۴۰۰ می باشد( البته در  نمونه های جدید دقت این چاپگرها به ۱۲۰۰ * ۴۸۰۰ نقطه در اینچ رسیده است).

رزولوشن پرینترهای  لیزری از ۱۲۰۰ * ۱۲۰۰ تا ۱۲۰۰ * ۲۴۰۰ متغییر می باشد که این دقت برای چاپ تصاویر گرافیکی و عکس‌ها با بهترین کیفیت بسیار مناسب می باشد.

البته در پرینترهای لیزری تک رنگ دقت تصویر (Resolution)در حدود ۶۰۰ * ۶۰۰ نقطه در اینچ است که جهت چاپ تصاویر و متن های سیاه و سفید مناسب است.

اما جدای از مطالب گفته شده در بالا، بهتر و خوب این است که در هنگام بررسی کیفیت چاپ یک پرینتر، زیاد به عددی  که بر روی چاپگر نوشته شده توجه نکنید. برای این که قضاوت خوبی در مورد کیفیت چاپ داشته باشید بهتر است که تصویری را توسط پرینتر چاپ کنید و در مقابل چشم خود قرار دهید و سپس قضاوت کنید .
 

پرینتر

 

 

سرعت چاپ:

باز یکی دیگر از  عوامل  مهم و موثر که در خرید پرینتر باید به آن توجه کرد، سرعت چاپ آن پرینتر می باشد، که آن را با تعداد برگه هایی که در هر دقیقه پرینت می کند اندازه گیری خواهند کرد.

نکته ای قابل توجهی که باید در مورد سرعت چاپ به آناشاره کرد این است که برای اندازه گیری این پارامتر هنوز استاندارد مشخصی وجود ندارد. تولید کننده ها معمولا در هنگام اندازه گیر سرعت چاپ پرینتر، از چاپ صفخاتی با رزولوشن و کیفیت پایین استفاده می کنند تا به این وسیله سرعت چاپکر را بیشتر نشان دهند.

به عنوان مثال پرینترهای جوهرافشانی که در بازار موجودهستند ادعا می کنند که بین ۵ تا ۲۱ صفحه متن را در دقیقه چاپ می کنند. این در حالی است که در آزمایش های انجام شده ۲ تا ۷‌صفحه  متن را چاپ کردند.

در باره ی چاپ تصویر شرکت های سازنده معتقدندکه در هر دقیقه ۲ تا ۱۵ را چاپ می کنند، ولی در بررسی هایی که انجام شد  ۱ تا ۳ صفحه در دقیقه به ثبت رسید.

کل این موارد در مورد پرینترهای لیزری هم صدق می کند به طور مثال  یک چاپگر لیزری تک رنگ، در چاپ متن ۱۰ تا ۱۸  صفحه را در دقیقه چاپ می کند در حالی که کارخانه ادعای ۲۰ تا ۳۶ صفحه در دقیقه را دارد.

 

پرینتر

 


 پردازنده و حافظه:

یکی دیگر از مواردی که کمتر در هنگام تهیه ی پرینتر به آنها توجه می شود، پردازنده و حافظه پرینتر است. البته با توجه به تکنولوژی ای که در هر چاپگری استفاده شده است، مقدار مشخصی از پردازنده و حافظه نیاز دارد.(همبود)

به عنوان مثال از آنجایی که تکنولوژی مورد استفاده در پرینترهای لیزری به این صورت است که دستور چاپ یک برگه را به صورت یکجا دریافت می کند، بنابراین برای داشتن چاپ بهتر به مقدار بیشتری از حافظه و قدرت پردازش احتیاج دارد.

ولی در پرینترهای جوهر افشان از انجایی که چاپ به صورت خطی انجام می شود و دستورات چاپ مرحله به مرحله از طریق کامپیوتر ارسال می شود، میزان پردازنده و حافظه از اهمیت چندانی برخوردار نیست.

 

پرینتر



هزینه های چاپ:

یکی دیگر از نکاتی که بایستی در هنگام خرید پرینتر مد نظر داشت، هزینه‌ای است که در چاپ هر صفحه توسط پرینتر برای شما ایجاد می‌شود.

معمولا چاپگرهای جوهر افشان به خاطر قیمت پایینی که دارند انتخاب مناسبی جهت خرید شما هستند، ولی بعد از مدتی هزینه خرید جوهر برای پرینتر بالا خواهد رفت و نگهداری و استفاده از آن به صرفه نخواهد بود.

در این چاپگرها باید مبلغی در حدود  ۲۱ تا ۳۰ دلار برای شارژ کارتریج‌های سه رنگ اصلی ، و ۱۲ تا ۳۰  برای شارژ کارتریج مشکی هزینه کنید. که با هر بار شارژ این کارتریج‌ها حدود ۳۰۰ تا ۸۰۰ صفحه را می توانید چاپ کنید. یعنی هزینه چاپ هر صفحه متن سیاه و سفید در حدود ۱ تا ۷ سنت و هر صفحه رنگی در حدود ۶ تا ۱۸ سنت هزینه در بردارد.
 

 

پرینتر





:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: